Norwegian har fått kjørt seg kraftig i mediene i løpet av det siste året, særlig når det gjelder langdistanserutene og de nye Dreamliner-flyene.
– Det gjenstår å se om det vil gå ut over merkevaren på langt sikt. Vi jobber med å få til en radikal forbedring, for det som har skjedd nå i julen og nyttårshelgen er så langt fra å være godt nok. Vi kan ikke fortsette med dette, slår hun fast i fortsettelsen, sier Norwegians informasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik til E24.
Det har vært en rekke forsinkelser noe som har skapt overskrifter som: “- Vi sitter Kjosfast i Bangkok” (E24) “Har reist verden rundt i 30 år, og Norwegian er den verste opplevelsen” (Dagbladet.no). De siste forsinkelsene i julen og nyttårshelgen har skyldtes følgeforsinkelser.
På spørsmål fra E24 om hvorvidt Norwegian har satt opp et ruteprogram for sine Dreamliner-fly som ikke lar seg følge i praksis, svarer Skanvik:
– Forretningsmodellen er det hold i. Men det er for mye problemer med flyene.