I mars i år ble det kjent at Norwegian bytter leverandør av bakketjenester på Oslo Lufthavn. Servisair, som til nå har levert bagasjehåndtering og andre bakketjenester for Norwegian, gikk tapende ut av anbudsrunden og mistet dermed sin største norske kunde. Finnair-eide Northport vant kontrakten som skal gjelde fra og med 1. oktober.
Ifølge Norwegian-sjef Bjørn Kjos er hovedårsaken til at Servisair tapte anbudet for gammelt og dårlig utstyr, skriver dn.no.
– Det går ikke på de ansatte. Det som det har vært et stort spørsmål ved – og som Servisair er helt klar over – er utstyret de har til å utføre handlingkontraktene sine med, sier Kjos til dn.no.
Han mener selskapet har nedprioritert Norge til fordel for andre regioner. I 2003 valte Servisair å legge ned sin svenske virksomhet med base i Stockholm.
Ifølge Kjos var Servisair også dyrest av de tre anbudsgiverne
Trending
- USA foreslår kraftig utvidelse av persondata innsamling gjennom ESTA
- Nytt samlet destinasjonsselskap i Møre og Romsdal
- Emirates lanserer Asia-pass
- Amazon mot Perplexity: Rettstvisten kan få konsekvenser for reiselivsbransjen
- Nytt Travel News ute nå!
- Mastercard: Oslo blant europeernes mest populære julebyer
- Nord-Thailand: Opplevelser, velvære og tid til å puste
- Bare fire uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.