I mars i år ble det kjent at Norwegian bytter leverandør av bakketjenester på Oslo Lufthavn. Servisair, som til nå har levert bagasjehåndtering og andre bakketjenester for Norwegian, gikk tapende ut av anbudsrunden og mistet dermed sin største norske kunde. Finnair-eide Northport vant kontrakten som skal gjelde fra og med 1. oktober.
Ifølge Norwegian-sjef Bjørn Kjos er hovedårsaken til at Servisair tapte anbudet for gammelt og dårlig utstyr, skriver dn.no.
– Det går ikke på de ansatte. Det som det har vært et stort spørsmål ved – og som Servisair er helt klar over – er utstyret de har til å utføre handlingkontraktene sine med, sier Kjos til dn.no.
Han mener selskapet har nedprioritert Norge til fordel for andre regioner. I 2003 valte Servisair å legge ned sin svenske virksomhet med base i Stockholm.
Ifølge Kjos var Servisair også dyrest av de tre anbudsgiverne
Hadde for ukurant utstyr
0Ifølge Norwegian var for gammelt og dårlig utstyr hovedgrunnen til at Servisair ble vraket som leverandør av bakketjenester på Gardermoen.