Hovedaksjonær og daglig leder Rolf Erik Kjeseth er positivt overrasket.
– Da vi startet opp i fjor høst trodde vi ikke på pluss i etableringsåret, noe som vel er ganske sjeldent. Men takket være en fantastisk mottakelse gikk det bedre enn ventet. I dag er vi Norges største selger av turer til denne regionen, sier Kjeseth som spår en omsetning i år i intervallet 25-30 millioner kroner og pluss på bunnlinjen.
– Hvorfor har dere lykkes såpass bra med etableringen?
– Våre reisekonsulenter har alle reist mye, studert eller jobbet i landene. Vi har også et bredt utvalg av turer, med alt fra enkle flyreiser til komplekse reiseopplegg. I tillegg har vi vært tydelige i markedsføringen og levert det vi har lovet, sier han.
Foruten Kjeseth er blant annet turoperatøren Nordmanns-Reiser med på eiersiden. Fellestjenester knyttet til billettering og økonomi står medeieren for. Det ser Kjeseth på som en stor fordel.
– Dermed kan vi fokusere mest mulig på å selge. Vi har også ulik sesong, noe som gjør at vi får utnyttet ressursene optimalt, sier han.
Etablerer Stillehavsspesialist
Tydelig inspirert av suksessen med Australiareiser satser Kjeseth og hans medarbeidere på nok en nisje. Under navnet Fijireiser skal selskapet selge reiser til Fiji og omkringliggende øyer i Stillehavet.
– Vi har hatt mange henvendelser fra kunder som ønsker hjelp til å bestille reiser til dette området. Vi så derfor en forretningsmessig mulighet i å etablere en nisjeoperatør med denne regionen som nedslagsfelt, sier Kjeseth som begrunnelse for etableringen.
Foreløpig er det planlagt å sysselsette to årsverk med et salgsmål på 500 reiser til neste år.
– To nye etableringer på under et år. Hva blir det neste?
– Nå skal vi konsolidere, i hvert fall inntil videre. Så får vi se om det dukker opp noen gode ideer etter hvert, svarer han.