PR-eksperter lurte på om når Bjørn Kjos skulle komme på banen etter alle problemene med Dreamlineren i det siste. Samme dag kom de første ordene til VG fra Kjos, som er på reise i USA:
– Det er forferdelig leit at passasjerene blir rammet. Spesielt nå rundt høytidene, sier Kjos til VG.
Det er første gang han snakker siden problemene oppsto. Tidligere i dag publiserte VG.no en artikkel hvor blant andre den erfarne pr-rådgiveren Bjørn B. Jacobsen etterlyste informasjon direkte fra Kjos. Det for å hindre at det blir sådd tvil om Norwegian-gründerens evner som leder i motgang.
– Norwegians service-prestasjoner står til stryk. Fraværet av kommunikasjon kan bli ødeleggende for selskapet, sier PR-strateg Bjørn B. Jacobsen til VG.no.
Hen sier videre til avisen at Norwegian er bygget opp rundt Bjørn Kjos som en karismatisk og bejublet leder.
– Men nå setter han oss på en unødvendig tøff tillitsprøve, sier Jacobsen VG.
Hvorvidt de passasjerene som er rammet av forsinkelsene den siste tiden vil få noen kompensasjon, vil ikke Kjos svare på ennå.
I en landsomfattende undersøkelse Infact har gjennomført for VG torsdag kveld svarer halvparten at deres tillit til Norwegians langdistanseprogram er påvirket av den siste tids problemer. Halvparten av disse igjen sier at tilliten er påvirket i stor eller svært stor grad.