Bø Sommarland bruker nemlig Âvannvittig meget aktivt i sin markedsføring, og har fått det patentbeskyttet, skriver Fædrelandsvennen. Så da kalles sommerens nye attraksjon i Kristiansand nå kun ÂBadelandÂ.
 Det er dumt å starte dette prosjektet med en halvkrangel, derfor bestemte vi oss for å forlate navnet. I ettertid tror jeg det betyr forferdelig lite, sier direktør Per Arnstein Aamot i Dyreparken til avisen.
Dyreparken satte i 2009 både ny besøks- og omsetningsrekord, med henholdsvis 695 000 personer og drøyt 200 millioner kroner.
 Jeg pleier alltid å være spent før en sesong. I år er jeg ekstra spent, det er så mye nytt, sier Aamot.
Han har antydet 200 000 besøkende som et passende mål for Badeland. Imidlertid regner Aamot med at de fleste vil velge å kombinere et besøk med inngang til dyreparken.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 01.02.2010 klokken 13.05