Resultatutviklingen er drevet av sterk kunde- og utlånsvekst, lavere kostnader, stabil kredittkvalitet samt resultatforbedring i Sverige.
Den sterke kunde- og utlånsveksten fortsatte i 2. kvartal. Utlånsporteføljen steg 846 millioner kroner og innskuddene økte 544 millioner kroner. Banken fikk 39.000 nye kunder i kvartalet.
Banken opprettholdt den sterke likviditetsposisjonen i 2. kvartal. Bank Norwegian er godt kapitalisert med en konsolidert ren kjernekapitaldekning på 11,6 prosent. Konsolidert kapitaldekning utgjorde 15,5 prosent.
Bank Norwegian startet virksomheten i november 2007 og tilbyr gebyrfrie innskuddskontoer med høy rente og forbrukslån distribuert gjennom internett. Banken tilbyr også ”Norwegian Reward”, et kombinert Visa kredittkort og fordelskort for flyselskapet Norwegian. Banken startet virksomhet i Sverige i mai 2013 og tilbyr «Norwegian Reward» Mastercard kredittkort, lån og innskudd.
Banken har pr. 30.6.2014 en kundemasse på 390.400 kunder, fordelt på 48.100 lånekunder, 69.200 innskuddskunder og 273.100 kredittkortkunder.
Bank Norwegian skal være en nettbank som leverer enkle og konkurransedyktige produkter i personkundemarkedet. Virksomheten baseres på ledende e-handelsløsninger, synergier med flyselskapet Norwegian, attraktive betingelser til kundene, kostnadseffektiv drift og effektiv risikoseleksjon.