I 2005 omsatte Travel Retail Norway for 1,5 milliarder kroner og satt igjen med 64,1 millioner kroner før skatt. I 2006 økte omsetningen med 700 millioner kroner og landet på 2,2 milliarder, melder Dagens Næringsliv. Økonomisjef Espen Eldal i det norsk-tyske selskapet begrunner veksten slik:
– For det første fikk vi fullårseffekt av ankomstsalget. For det andre har vi utvidet ankomstbutikken på Gardermoen fra 220 til 630 kvadratmeter.
Den utvidede alkoholkvoten fra 1. juli, kombinert med nye sikkerhetstiltak, har også ført til at flere handler ved ankomst.
Travel Retail Norway er operatør i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger og Kristiansand. Airport Retail Norway, som tar seg av taxfree-salget på Torp flyplass ved Sandefjord, melder også om økning.
Trending
- Peer Gynt Tours: Derfor deltar vi på TravelMatch i januar
- TAP Air Portugal innfører Premium Economy
- Oman’s wadier – unike fotturer og naturopplevelser
- November-fall for Widerøe
- Bare fem uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.
- Eivind Roald: kommersiell finjustering, teknologisk løft og tydeligere kundefokus i Norse
- Smuglansering av SAS Holidays
- Virkes reaksjoner på budsjettforliket