Antall bookinger vokste med 5,5 prosent til 264 millioner. Online-bookinger, samlet for alle kategorier, vokste med 22,7 prosent og utgjør nå 13,9 prosent av totalen. Amedeus hevder at de nå har 30,5 prosent av alle verdens reisebyråers flybestillinger, opp 1,3 prosentpoeng fra samme periode i fjor.
– Det sterke resultatet skyldes vår investering i teknologi for reisebransjen. Vi skal fortsette å investere 300 millioner euro årlig i vår teknologiske infrastruktur og utvikling, sier toppsjefen i Amadeus, Jose Antonio Tazón, i en kommentar til halvårsrapporten.
Trending
- Peer Gynt Tours: Derfor deltar vi på TravelMatch i januar
- TAP Air Portugal innfører Premium Economy
- Oman’s wadier – unike fotturer og naturopplevelser
- November-fall for Widerøe
- Bare fem uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.
- Eivind Roald: kommersiell finjustering, teknologisk løft og tydeligere kundefokus i Norse
- Smuglansering av SAS Holidays
- Virkes reaksjoner på budsjettforliket