Flyselskapet tar grep etter flere år med dårligere resultater. Blant annet skal Air France/KLM nå gå i strupen på flere av flyselskapene som tilbyr destinasjoner i Asia og vil fornye flyflåten sin for å tilby mer luksus.
– Vi kan ikke konkurrere med flyselskapene i Asia uten å gi kundene den beste servicen og et klasseprodukt, sa administrerende direktør Alexandre de Juniac tirsdag, skriver E24.no som gjengir Bloomberg.
Frem mot 2015 skal flyselskapet nå totalrenovere merkevaren sin og spesialisere seg på luksussegmentet. Det skal de blant annet gjøre ved å investere i gourmet måltider for passasjerene og lengre seter.
– Vi tror folk er lei av å bli behandlet dårlig, og folk vil bli villige til å betale litt mer for flybilletten sin, sier de Juniac.
Av de 15 millionene som fløy med Air France – KLM i fjor valgte 1,6 millioner å fly business class. de Juniac sier til Bloomberg at han er sikker på at dette antallet vil øke når de nye endringene er på plass.
I sin omstrukturering skal flyselskapet i tillegg kutte om lag 10 000 arbeidsplasser.