Dag eller natt, søndag eller helligdag – Air France står parat til å hjelpe deg på sosiale medier. Forutsatt at du snakker et av disse språkene: Engelsk, franskm spansk, tysk, kinesisk (mandarin eller kantonesisk), koreansk, japansk, portugisisk eller italiensk.
– Med denne nye døgnåpne tjenesten er vi bedre rustet enn noensinne til å bistå våre kunder med spørsmål de måtte ha rundt reisen. Målet vårt er å registrere forespørsler på under en time, og foreslå en løsning innen 24 timer, sier Jean-Michel Mathieu, VP Digital Technology Division.
Fakta om Air France på sosiale medier:
– Rundt 3 millioner følgere på Facebook
– Mer enn 450.000 følgere på Twitter
– 35.000 månedlige forespørsler på sosiale medier
– 41 Air France-agenter som tilbyr onlinetjenester ved fem kontorer (Paris, London, Guangzhou, Sydney og Santiago)
– Assistanse tilbys på 9 språk
– Air France er representert på 7 sosiale medier: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Pinterest, Google+, Sina Weibo og LinkedIn