I tillegg til VIA Ferieverdens 900 millioner kroner kan man legge til en omsetning på 100 millioner kroner i turoperatøren VIA Tours og ca. 50 millioner kroner som kommer fra salg av feriereiser gjennom forretningsreiseavdelingen i VIA konsernet. Det vil si noe over 1 milliard kroner i ferie- og privatreiser i 2008.
 Jeg er veldig stolt over jobben som våre 41 byråer gjorde i fjor, sier Anniken Aaseth, daglig leder i VIA Ferieverden og VIA Tours i en pressemelding. Hun fortsetter: – Vi merker daglig det kolossale trykket charteroperatørene har på eget salg. Det er derfor ekstra morsomt å kunne vise at folk, de som faktisk kjøper feriene, vil ha oss i markedet. Vi ser faktisk at gamle kunder, i alle aldre og som en periode gikk på nettet, er tilbake i byråene. Rundt 60 prosent av kjedens omsetning kommer fra chartersalg, mens 30 prosent kommer fra fly. Cruise utgår syv prosent, men var det segmentet som økte mest i 2008.
– Hittil viser tallene at kundene er mer tilbakeholdne enn på samme tid i fjor. Vi ser at både charteroperatører og flyselskaper tilbyr ekstra lave priser i disse dager. Vi tror at dette vil bidra til en god reiseaktivitet, men konsekvensene vet vi lite om før senere. Det er alt for tidlig å trekke konklusjonene som følge av finanskrisen, sier Aaseth.
Aaseth tror folk fremover blir mer og mer bevisst når de skal feriere:
 Vi pakker stadig flere individuelle reiser. Det er som oftest par eller små grupper som har klare forventninger til ferien. De vet hva de ønsker av hotellet, standarden på restaurantene de liker og de er bevisste på hva de ønsker av opplevelser. Dette er noe vi ønsker hjertelig velkommen for det stiller krav til byrået. De byråene som ikke oppdaterer seg kunnskapsmessig og skjønner kundens behov og ønsker tror jeg vil slite kraftig i fremtiden.