Den 7. oktober 2025 ble Escapeaway og Solfaktor samlet under ett varemerke: Solfaktor. Sammenslåingen gir et større og sterkere tilbud til reisende i Skandinavia og markerer et naturlig steg etter flere år med vekst. Solfaktor står i dag står for mer enn 80 prosent av selskapets totale omsetning. Ved å forene de to varemerkene blir Solfaktor en tydeligere aktør i markedet. Samtidig samles hotellutvalget og gjør det enklere for de reisende.
Rundt 1 000 hoteller som tidligere kun har vært tilgjengelige hos Escapeaway, blir nå en del av Solfaktors portefølje. Blant disse finnes mange populære Hideaways. Dette er små og sjarmerende hoteller med særpreg og atmosfære – et konsept som har vært kjernen i Escapeaway-porteføljen. For kundene betyr dette et enda rikere utvalg av både klassiske hoteller og unike ferieboliger. Totalt teller Solfaktors hotellutvalg nå over 7 000 hoteller verden over.
– Dette er et naturlig neste steg for oss. Ved å samle Escapeaway inn i Solfaktor gjør vi det enklere for kundene, samtidig som vi styrker tilbudet med flere kvalitetsopplevelser. For reisende betyr det større valgfrihet, fortsatt lave priser og tryggheten ved å bestille gjennom en etablert skandinavisk aktør, sier Gunnar Grosvold, CEO i Solfaktor.
Teamet bak Solfaktor er det samme, med medarbeidere i Oslo, København og Helsingborg.
