White har får plass i Egencias globale ledergruppe. Den nyansatte markedsføringslederen har over 20 års global erfaring og har tidligere ledet markedsføring- og teknologi-team hos CenturyLink, Intel, Microsoft, Motorola og mange flere.
– Dersom vi skal nå de aggressive vekstmålene vi har satt oss, er vi nødt til å være en førsteklasses markedsføringsorganisasjon som er villig til å ta dristige valg, sier Rob Greyber, Egencias president.
– Vi er sikre på at Wendys ekspertise kommer til å hjelpe oss med å nå disse målene. Hun utstråler et engasjement og en lidenskap for faget som strekker seg forbi hennes rolle og vi ser frem til å se henne gå i bresjen for den neste generasjonen med kvinnelige entreprenører og næringslivsledere i Egencia, sier Greyber videre.
I tillegg til ansettelsen av White har tre andre kvinnelige ledere blitt hentet inn i Egencias globale ledergruppe: Mieke De Schepper, Chief Commercial Officer, Verena Funke, Interim Managing Director i APAC og Theresa Matheson, Managing Director i Australia.
Egencia følger med det Expedias løfte om å sørge for jevn fordeling mellom kjønn og rekruttering av personer med ulik bakgrunn.
– Jeg er stolt over å bli en del av en virksomhet som har forpliktet seg til å løfte frem kvinner på arbeidsplassen, sier White.
– Bare i Egencias globale markedsføringsorganisasjonen alene, sørger mangfoldet mellom kjønn og kulturell bakgrunn for at vi er best mulig rustet for suksess. Enten det er å takle komplekse problemer, ta bedre beslutninger eller drive frem innovasjon, sier hun.
Expedia har i dag ifølge en pressemelding hundre prosent lik lønn for likt arbeid mellom menn og kvinner i tilsvarende roller, og 35 prosent av lederstillingene er besatt av kvinner (basert på en analyse av lønnsdata fra Expedia Incs ansatte).