Sjur Aalvik (48) var fra 2008 daglig leder ved Quality Hotel Mastemyr. Før det var han daglig leder i Eiendomsmegler1 i Oslo i tre år, og før det igjen daglig leder i tre år ved Ullevaal Business Class AS.
Han har tidligere også over ti års erfaring fra ledende stillinger i Radisson SAS-systemet, deriblant salgssjef innenfor ulike virksomhetsområder.
På Oslofjord Convention Center blir hans ansvarsområde drift av konferansesenteret og resortanlegget, samt ansvar for alt knyttet til ferdigstillelse av de resterende 13 hotellene som skal bygges.
– Dette er en utrolig spennende jobb i et allerede enestående anlegg. Og større blir det jo når alt er ferdigstilt i 2021 sier Aalvik.
– Størrelse i seg selv er ikke interessant, men nivået på aktivitetene dette åpner for – og ikke minst kombinasjonen av disse – tror jeg vil være interessante for mange av våre målgrupper. Så dette er en reise jeg virkelig gleder meg til å være med på,
Aalvik mener egenskapene til anlegget er uten sidestykke i Nord-Europa, han peker også på kvaliteten på anlegget kombinert med beliggenhet.
– Med en unik plassering i terrenget ned mot vannet, like ved Torp flyplass og med kort vei til Oslo, er dette en enestående lokalisering. Nå blir det vår jobb å realisere potensialet. Hele organisasjonen er innstilt på å levere høy kvalitet i alle ledd og å tenke innovasjon. Vi har alle forutsetninger for å lykkes med dette unike produktet i konferanse- og resortmarkedet, sier Sjur Aalvik.
– Vi er veldig glade for at også en kapasitet som Sjur ønsker å være med på Oslofjord-laget. Det er nå vi kan legge grunnlaget for hvordan vi best kan sikre en best mulig kundeopplevelse her hos oss. Vår ambisjon er å overgå kundens forventninger, og med Sjur med på laget har vi langt på vei sikret oss en garantist for en meget høy kvalitet i våre leveranser, både innen konferanse-, resort- og hotelldimensjonen, sier adm. direktør Tore Jørgensen i Oslofjord Convention Center.