Det nye programmet skal ifølge en pressemelding hjelpe forretningsreisende blant annet med å få oversikt over hva som tilbys hos de ulike flyplassloungene, og til å komme i kontakt med Egencia sin avdeling for reisendes sikkerhet og risikohåndtering i tilfeller av krise.
Alle tjenestene er integrert i ett og samme fordelsprogram.
– At Egencia utvikler egen teknologi in-house, gjør at vi skiller oss fra andre reisebyråer, sier Carl Moltzau, direktør account management i Egencia Norge.
– Dette gjør også at vi enkelt kan utnytte eksisterende tjenester som kundene allerede har kjennskap til og samle dem til én integrerte løsning. Med Egencia Advantage vil den reisende spare mye tid simpelthen fordi det ikke lenger blir nødvendig å benytte seg av hver enkelt tjeneste separat. Fordelsprogrammet knytter flere tjenester sammen og bidrar til å gjøre den totale reiseopplevelsen mer sømløs, sier han
Egencia har ifølge Moltzau ambisjoner om å inngå flere samarbeidsavtaler fremover, som igjen vil bidra til å gjøre tjenesten enda mer attraktiv for forretningsreisende.
– Med andre ord har løsningen vi presenterer nå potensial til å vokse seg enda større, legger han til.
Det nye fordelsprogrammet inkluderer foreløpig en håndfull tjenester, men med en forventning om at flere samarbeidsforhold vil etableres løpende.
Ved lansering av Egencia Advantage er følgende tre tjenester inkludert:
- LoungeBuddy, en global tjeneste som gir forretningsreisende informasjon om flyplasslounger. Tjenesten kan eksempelvis benyttes dersom reisende forventer lange mellomlandinger, opplever forsinkelse eller kanselleringer. LoungeBuddy skal gjøre det enkelt for den reisende å sjekke tilgjengeligheten til flere hundre lounger over hele verden, og bestille plass ved behov.
- AirHelp hjelper den reisende med krav om kompensasjon ved forsinkelser eller kansellerte flyreiser. Dersom den reisende flyr innad i EU, og fra eller til et Europeisk land, har personen krav på kompensasjon ved forsinkelser og innstilte flyvninger eller om man ikke rekker en videreforbindelse. Tjenesten skal bidra til å identifisere rettigheter og forenkler kompensasjonsprosessen for Egencia-kunder.
- Risikohåndtering, som skal øke tryggheten på reisen. Tjenesten skal hjelpe den reisende raskt med å komme i sikkerhet ved en uforutsett situasjon.