– Å bli valgt igjen av Avinor er en stor anerkjennelse for oss. Vi deler Avinors visjon og ser frem til å fortsette det tette samarbeidet som skaper verdi for både annonsører og reisende. Sammen skal vi skape en arena i verdensklasse som kombinerer kvalitet, innovasjon og bærekraft, sier Nils Li, etableringsdirektør i Clear Channel.
I løpet av de neste fem årene skal Clear Channel bidra til å transformere flyplassopplevelsen ved å tilby innovative reklameløsninger, en eksklusiv produktportefølje og opplevelser som engasjerer. Gjennom moderne teknologi, bærekraftige tiltak og dynamiske konsepter som pop-up-butikker skapes en arena som både underholder og inspirerer. For å levere på ambisjonen samarbeider Clear Channel med retaileksperten Workshop.
– Workshop er verdensledende innen retail- og pop-up-løsninger, og med dem på laget har vi nøkkelen til å forvandle flyplassene til dynamiske opplevelsesarenaer. Sammen med Avinor og Workshop skal vi skape en arena som setter en ny global standard, begeistrer reisende og gir annonsører en plattform med maksimal verdi. Dette partnerskapet er vår oppskrift på å levere en flyplassarena i verdensklasse, sier Li.
Dyp forståelse for flyplassen som reklamearena
Denne avtalen representerer ikke bare en viktig milepæl for Clear Channel, men også et steg fremover for Avinor som en dynamisk markedsføringsarena. Joachim Lupnaav Johnsen, konserndirektør for kommersiell styring og utvikling i Avinor, uttrykker stor tilfredshet med å videreføre samarbeidet med Clear Channel.
– Vi har gjennomført en omfattende og systematisk konkurranse, hvor flere sterke aktører har levert gjennomarbeidede og spennende tilbud. Clear Channel leverte det beste helhetstilbudet og demonstrerte en dyp forståelse for flyplassen som reklamearena. Gjennom denne kontrakten vil vi sammen kunne tilby markedet større fleksibilitet og flere muligheter for å synliggjøre produkter og tjenester enn noen gang tidligere, sier Lupnaav Johnsen.