I dag finner man nærmere 500 bookingbare campingplasser og bobilparkeringer i Sverige, Finland og nå Norge på Campcation, Sveriges største bookingside for campingplasser og bobilparkeringer.
– Vi vil at det skal være like enkelt å booke en natt på camping som et hotellrom. Reisen så langt har gått hurtigere enn vi kunne våget drømme om. En ekspansjon mot nå Norge er en selvfølge. Vi ser sterke grenseoverskridende markedseffekter mellom spesielt Sverige og Norge, som igjen skaper en stor merverdi for både gjester og campingeiere. Vi vil dermed ha evnen til å sikre trafikk til norske campinger på en måte ingen annen har akkurat nå, sier Campcations daglige leder og gründer Johanna Raga Waronen.
I emisjonen deltok flere av Nordens mest fremtredende forretningsmenn, forretningskvinner og entreprenører. En av disse var Erik Segerborg (eks sjef for Avito og Hemnet), som kommenterer avtalen slik:
– Campcation er virkelig et selskap som er lett å like. Campingbransjen har ikke fått ros for teknisk innovasjon gjennom årene, og den markedsplassen Campcation har bygget løser tydelige problemer for alle deler av markedet. Som investor elsker jeg de internasjonale nettverkseffektene, som er uvanlig å se.
Før sommeren og høysesongen har Campcation allerede blitt størst i Finland og fått flere avtaler med viktige samarbeidspartnere i Norge som Visit Norway og Norsk bobilforening.
– Nå skal vi ekspandere selskapet enda raskere og befeste vår posisjon på det nordiske markedet og videre ned mot kontinentet. Dette gjennom å tillegge tydelig merverdi for både campingeiere og gjester. Campingens digitale fremmarsj har bare så vidt begynt, avslutter Johanna Raga Waronen.