Hotellrommene er ikke så store, men har stort fokus på kvalitet og funksjon. Når man skulle lage dette hotellkonseptet har man vært veldig opptatt av å kutte unødige kostnader. Målet har vært å skape et meget rimelig hotellprodukt av ekstremt høy kvalitet. For å nå det målet kreves gjennomtenkte løsninger for å komme fram til et produkt som tilfredsstiller dagens bevisste reisende.
– Å helt fjerne restaurant eller alt resepsjonspersonale er nok ikke noe vi er helt klare for enda. Men å fjerne room service og ha innsjekk via en innsjekkingsautomat med hjelp av en hotellvert eller –vertinne tror jeg dagens gjester vil akseptere dersom prisen er tilpasset tilbudet, sier Lars-Jerker Molin, CEO og deleier i Sleepingfox Hotel Group AB.
På Best Western &hotel arbeider hotell- og restaurantpersonale tett sammen for å skape en hyggelig møteplass i lobbyområdet. Dersom gjestene ønsker å være for seg selv kan de være på rommene sine, men ønsket er at gjestene skal bruke fellesarealene som sitt oppholdsrom.
Det nye hotellet har 201 rom, hvorav 61 rom ligger under bakkenivå, en restaurant, bar og en lounge samt treningsrom med badstue.
– Det er veldig moro å kunne åpne et nytt Best Western hotell i sentrale Stockholm. Det skjer mye i byen nå, spesielt i det området hotellet ligger, og vi føler at vi bidrar til å danne et nytt, trivelig og veldig sentralt hotellstrøk. Visjonen vi har hatt om et moderne, effektivt hotell av høy klasse er nå endelig en realitet, sier Jonas Westring, hotelldirektør og deleier i den nye hotellet.