Under dette varemerket skal Best Western tilby hoteller med ”stort individuelt preg”, som det heter i en pressemelding. Samtidig skal Sure Hotel benytte Best Westerns omfattende booking- og bonussystem.
De første Sure Hotel-hotellene lanseres ifølge pressemeldingen i Sverige i oktober, når Hotel Esplanade i Stockholm, Frimurerhotellet i Kalmar, Tylebäck Hotell & Konferens i Halmstad, Hotell Roslagen i Norrtälje, Motell Lagan i Ljungby, Hotel Statt i Hässleholm, Hotell Hovs Hallar på Bjärehalvön og Hotel Savoy i Karslatd slutter seg til det nye varemerket.
Det foregår i tillegg forhandlinger med flere andre hoteller.
Målet er å ha et femtitalls hoteller i det skandinaviske markedet om ikke alt for lenge, uten at det i pressemeldingen snakkes om en konkret tidsramme.
– Vår ambisjon er å fortsette og utvikle Best Western med hoteller av høy kvalitet på strategisk viktigste destinasjoner, sier administrerende direktør Johan Kukacka i Best Western Hotels & Resorts i Skandinavia.
– Sure Hotel åpner for flere hoteller i mellomklasse-segmentet og gir oss muligheten til å vokse med det som er Best Westerns signatur – personlige og privateide hoteller som tilbyr noe mer enn den standardiserte hotellopplevelsen, fortsetter han.
Sure Hotel ble lansert i USA i fjor, og mottakelsen har ifølge selskapet vært god. Derfor planlegger Best Western mer enn hundre hoteller med det nye varemerket.