AVIAREPS blir ansvarlig for CNTBs PR-virksomhet i 13 europeiske markeder: Belgia, Nederland, Norge, Polen, Slovenia, Slovakia, Sverige, Sveits, Tsjekkia, Tyskland, Ungarn, Østerrike samt Storbritannia.
AVIAREPS er globalt ledende innen turisme, luftfart og reiselivsnæringen. Selskapet har 65 kontorer i 59 land, i hele verden, og har lang erfaring med å markedsføre reisemål. CNTB innledet partnerskapet med AVIAREPS i 2021. At AVIAREPS igjen tildeles oppdraget som CNTBs PR-byrå, bekrefter det vellykkede samarbeidet, og fremhever AVIAREPS’ engasjementet for utviklingen av Kroatias turistnæring.
Med sine lokale ekspertteam, i de 13 markedene, vil AVIAREPS spre kunnskap om Kroatias ulike turismeprodukter og opplevelser, inkludert fantastiske strender, rik kulturarv, og vakre naturlandskap. AVIAREPS vil også løfte frem Kroatias innsats for bærekraftig og ansvarsfull turisme – et perspektiv som blir stadig viktigere for reisende.
Kroatias inntreden i Schengen, og innføringen av euroen antas å løfte turistnæringen. Reisende fra Schengenområdet kan nå reise inn i landet uten grensekontroll, noe som vil gjøre det enklere og mer bekvemt for turister å utforske alt Kroatia har å tilby. Dessuten øker den nylig innførte euroen, tiltrekningskraften til Kroatia som et av de fremste turistmålene i Europa. Den siste utviklingen er en viktig milepel i Kroatias innsats for å lokke til seg flere besøkende, og posisjonere seg som et ledende turistmål i regionen.
– Vi er glade for å fortsette vårt givende partnerskap med AVIAREPS, og er overbevist om at de fortsatt kommer til å hjelpe oss i å markedsføre Kroatia som et av de beste turistlandene i Europa. I 2022 besøkte 18,9 millioner turister Kroatia, hvilke gav 104,8 millioner overnattinger. Dette er en stor økning fra 2021. Vi er overbeviste om at tallene kommer til å øke ytterligere i 2023, og vi ser frem mot å fortsette å arbeide med AVIAREPS som har vært en pålitelig partner igjennom de to siste årene, uttaler Lucijana Natalija Jerković, sjef for global PR ved Kroatias nasjonale turistbyrå.
– Vi er veldig glade for igjen å ha blitt valgt som paneuropeisk PR-byrå for Kroatias nasjonale turistbyrå. Vi ser frem mot å fortsette å arbeide med turistbyrået for å vise frem Kroatias utrolige tilbud for reisende i Europa. Med vårt store nettverk av AVIAREPS-kontorer i Europa, sikrer vi en samordnet PR-strategi som ledes sentralt fra vårt nav i München. Kroatias inntreden i Schengen og innføringen av euroen kommer til å ha stor innvirkning på utviklingen innen turisme, og vi ser frem mot å støtte CNTB i arbeidet med å posisjonere Kroatia som et av de fremste reisemålene i Europa, sier Thomas Drechsler, AVIAREPS’ COO for turisme.