For Apollo har målet med satsningen vært å gjøre Dubai mer tilgjengelig for skandinaviske reisende og løfte det frem som et konkurransedyktig alternativ til tradisjonelle vinterdestinasjoner. Gjennom et tett samarbeid med Emirates har de kunnet tilby et nytt prisbilde på reiser til Dubai – og etter lanseringen tidlig i høst har det vist seg at oppskriften var en suksess.
Foruten om salgsmessige fremganger – syvdoblet sammenliknet med året før – har satsningen også resultert i en helt ny kundegruppe for reisearrangøren. Hele 57 prosent av de norske Dubai-passasjerene var førstegangsreisende med Apollo.
Satsningen er helt i tråd med Apollos strategi om å samarbeide tettere med rutefly for å redusere risiko og øke fleksibiliteten, samtidig som man løfter frem et nytt syn på pakkereiser som et fleksibelt og moderne kvalitetsprodukt, både når det gjelder fly og hotell. Blant annet reiser Apollos charterkunder fra København med Emirates superjumbo A380.
– Vi er svært fornøyd med den sterke starten på høsten og fortsetter vårt fokus på Dubai som et attraktivt og rimelig alternativ for nordiske reisende. Det er spesielt gledelig at vi tiltrekker oss helt nye kunder med vår investering i Dubai, sier Leif Vase Larsen, Nordisk sjef i Apollo.