For å tilfredsstille de ulike kundenes behov har Apollo i år jobbet enda tettere med lokale eksperter, for å finne de riktige produktene for de ulike målgruppene.
– For noen er Gran Canaria en nyoppdaget perle, mens andre anser øya som sitt andre hjem. De ulike målgruppene har naturligvis ulike ønsker, og som reisearrangør er målet alltid å imøtekomme alles behov, sier Beatriz Rivera, kommunikasjonsrådgiver i Apollo.
Apollo har ifølge Rivera lenge hatt som tradisjon å inngå samarbeid med lokale og engasjerte hotelleiere og kjeder, fremfor å bygge og eie egne hoteller. Resultatet har blitt et bredt spekter av hoteller på alle sine reisemål – fra håndplukkede og familiedrevne hoteller til luksuriøse konsepthoteller og resorts.
Dette overfører de nå til Kanariøyene.
– Vi velger å samarbeide tett med lokale partnere fordi de er spesialistene. Man kjenner tross alt alltid sin egen hjemmebane best, og vi vil at gjestene våre skal kunne både føle, smake og lukte at de er i vertslandet. Gjennom samarbeidene på Kanariøyene har vi selv utviklet oss til å bli «lokaleksperter», og resultatet er et autentisk og bredt hotellprogram som virkelig favner alle målgrupper, sier Rivera.
En av Apollos samarbeidspartnere er den anerkjente, kanariske hotellkjeden Lopesan. Kjeden har per i dag nitten ulike hoteller, hvorav ti er på Gran Canaria. Deres unike og anerkjente hotell Lopesan Baobab Resorts i Meloneras blir Apollos nye konsepthotell for familier i vinter.
Totalt har Apollo nå nærmere 130 hoteller på Kanariøyene, fordelt på Gran Canaria, Tenerife, Fuerteventura, Lanzarote og La Gomera.