Fjoråret var ifølge selskapet i en pressemelding preget av god passasjerutvikling, mange fabrikknye fly inn i flåten og høy fyllingsgrad. Totalt reiste 33,15 millioner passasjerer med selskapet, 3,8 millioner flere enn året før. Selskapet fikk levert 32 nye fly og lanserte 54 nye ruter, hovedsakelig interkontinentalt mellom USA og Europa.
I tillegg sysselsatte konsernet om lag 2000 nye medarbeidere. På årsbasis var fyllingsgraden 87,5 prosent, ned fra 87,7 prosent i 2016.
– Trafikktallene for 2017 viser at Norwegians internasjonale fotavtrykk blir større, i tråd med konsernets strategi, sier konsernsjef Bjørn Kjos.
– Virksomheten vår i Skandinavia er stabilt god og vi ser at langdistanserutene og kortdistanserutene utfyller hverandre godt. Det betyr at vår konkurransekraft blir sterkere. De nye rutene mellom Spania og USA har blitt svært godt mottatt på begge sider av Atlanteren, og beviser at lave priser kombinert med god kvalitet bidrar til økt reiselyst og dermed også lokal verdiskaping og nye arbeidsplasser, sier han videre.
Årets siste måned var også preget av stor passasjervekst og god fyllingsgrad. I desember valgte 2 402 005 passasjerer å reise med Norwegian, 12 prosent flere enn samme måned foregående år. Både kapasitetsveksten (ASK) og trafikkveksten (RPK) var på 32 prosent i årets siste måned. Fyllingsgraden var på 84,6 prosent, tilsvarende samme periode i fjor.
– Desember er tradisjonelt sett en måned med stor reiselyst. For Norwegians del, har det som vanlig vært stor reiseaktivitet i alle markeder. I likhet med tidligere år flyr også Norwegian mellom storbyer på den amerikanske østkysten og de de fransk-karibiske øyene Martinique og Guadeloupe. Dermed oppnår vi en bedre flåteutnyttelse i lavsesong i Europa, sier Kjos.
Totalt gjennomførte Norwegian 99,3 prosent av de planlagte flygningene i desember, hvorav 68,2 prosent gikk på oppsatt rutetid.