Til tross for en krevende start på året med pandemirestriksjoner viste flere segmenter en positiv utvikling underveis, og en svært travel sommerperiode la grunnlaget for at selskapet nå kan se tilbake på omsetningsrekord i 2022.
– Jeg vil benytte anledningen til å takke alle våre kunder for tilliten gjennom bruk av våre tjenester, samt våre leverandører og partnere for et kontinuerlig godt samarbeid. Ikke minst vil jeg gratulere og takke alle i Hertz Norge for den enorme innsatsen som ble lagt ned i 2022, sier CEO i Hertz Norge Trygve Simonsen
– I tillegg til den krevende inngangen på 2022 med pandemi og restriksjoner har vi opplevd store logistikkutfordringer, blant annet som følge av krigen i Ukraina. At vi likevel leverer rekordresultater vitner om at vi har en organisasjon som evner å tilpasse seg omgivelsene hurtig, og som reagerer raskt når mulighetene byr seg. Den egenskapen skal vi ta med oss videre inn i 2023 og årene som kommer, fortsetter Simonsen.
Fokus i 2023
Høyere renter, økte strømpriser, økende inflasjon, endring i reiselivstrender, samt kundeforventninger- og adferd vil fortsatt prege driften i 2023.
– Dette gir noen åpenbare utfordringer, men det åpner også flere muligheter. Vi skal blant annet fortsette med å videreutvikle våre mobilitetstjenester ved å forbedre den digitale kundereisen og servicen vår, etablere enda flere selvbetjente løsninger og konsepter for ut- og innsjekk av leiebiler når det passer kundene – både i og rundt byene og på flyplasser, videreutvikle og ta godt vare på våre medarbeidere og lokasjoner i hele nettverket, optimalisere leiebilflåten vår med miljøvennlig, sikre og oppkoblede biler, vi skal med andre ord gjøre alt vi kan for å sikre bærekraftig økonomisk vekst og møte kundenes forventninger til oss, sier Simonsen.