Hertz Oslo S ser store muligheter ved å kunne tilby dette nye produktet fra sin lokasjon.
– Vi kan gi kundene våre et produkt som ingen andre har; faste kunder som kun leier bil i noen timer kan gå rett til bilen og låse den opp med bilpool-appen, sier Station Manager Camilla Holmgren.
Kunder som er interessert i bilpool kan oppsøke avdelingen og registrere seg som medlem der. Da blir medlemskapet aktivert umiddelbart og kunden kan gå rett ut og hente bil.
– Dette er en løsning for å integrere BilPool produktet med bilutleie. Vi har jobbet i fire år med å skape et produkt – det har vi klart, og nå skal dette implementeres til avdelingene i Oslo, i tillegg til at vi fortsetter med egne biloppstillingsplasser, forteller Eivind Thorne, manager for Hertz BilPool.
Utvalgte avdelinger får mulighet til å plassere BilPool-biler hos seg, samtidig som de har ansvar for å følge opp bilene i sitt nærområdet. I tillegg skal kunder kunne bli medlem og få informasjon om produktet på avdelingen.
– Det er viktig at vi oppleves som et sterkt brand og de eneste i Norge som har et så stort produktutvalg, sier administrerende direktør Trygve Simonsen i Hertz Norge.