Fremtind er blant landets største forsikringsselskap og har nå inngått avtale med Hertz for erstatningsbiler til kunder i hele Norge. Som en av de største kjøperne av leiebiltjenester i Norge er avtalen av stor verdi for Hertz, og hele den norske flåten på over 10 000 biler stilles nå til disposisjon til Fremtinds kunder.
– Vi er svært fornøyde med avtalen vi har inngått med Hertz. Hertz er et ambisiøst selskap som deler vårt engasjement for miljø, digitalisering og god kundeopplevelse. Hertz har et sterkt miljøfokus og utvider stadig sin bilfåte til flere elbiler. Hele Hertz leiebilpark følger strenge miljøkrav – fra reservasjon til innlevering. Det er veldig viktig for oss, og er en av grunnene til at vi valgte Hertz, sier Seksjonsleder Kyrre Strand i Fremtind Forsikring.
Nasjonal rekkevidde
Tilgjengelighet, bedre kundeopplevelse, og raskere og enklere saksbehandling var blant de viktigste kriteriene da Fremtind skulle velge samarbeidsaktør. Hertz er Norges største leverandør av erstatningsbiler, og med 130 lokasjoner fordelt over hele landet kan selskapet sømløst levere leiebiler til alle verksteder i Norge. For Fremtind er det helt avgjørende at alle prosesser flyter så effektivt som mulig.
– Dagens og morgendagens forsikringskunder har skyhøye forventninger. Ambisjonen vår er å levere den beste kundeopplevelsen. Våre kunder skal få hjelp til å unngå skader, og når uhellet er ute skal du alltid få rask, riktig og sømløs hjelp, sier Kategorisjef Erstatningsbil Ole Eyvind Schiøll i Hertz.
Utviklingen av kundereisen gjennom å optimalisere de digitale flatene har vært en viktig prioritering for Hertz de siste årene. I dag leverer de det mest effektive og moderne saksbehandlingssystemet på markedet gjennom erstatningsbil.no. Her kan Fremtinds avtaleverksteder reservere leiebil i en portal som alltid gir riktig og oppdatert informasjon om tilgjengelige leiebiler. Dette gir en effektiv prosess og en bedre kundeopplevelse fra reservasjon til innlevering av bil.