Castros revolusjon på Cuba tar aldri slutt, i hvert fall hvis sjefen sjøl får et ord med i laget. Det samme gjelder den digitale transformasjonen, men i motsetning til Fidel, hvis dager er talte, er den digitale revolusjonen konstant, og vil bare tilta i styrke i årene som kommer.
Noen mente for eksempel at internett neppe ble noen suksess, at digitaliseringen var en blaff, og orden ville bli gjenopprettet. Det er lett å opptre skadefro i ettertid når man se hvor avhengige vi alle er blitt av nettet, men faktum er at ingen helt vet retningen på den digitale utviklingen i årene fremover.
Det eneste vi vet er at internett er kommet for å bli.
Stadig mer av kommunikasjonen ut mot kundene vil skje på nettet, spørsmålet er bare hvordan. Det er brukt utallige millioner – internasjonalt milliarder – på prøving og feiling, og fortsatt famler de fleste av oss i blinde.
På denne bakgrunn har vi valgt å sette markedsføring i en digital verden på dagsorden. Både fordi ingen av oss kommer utenom den utfordringen temaet representerer, og at dette er noe som både bekymrer og ikke minst pirrer bransjen. Mulighetene er enorme, men deri ligger også djevelen.
I fjor hadde vi størrelser som Bjørn Kjos (Norwegian) og Daniel Skjeldam (Hurtigruten) på plass, noe deltakerne utvilsomt satte pris på.
Denne gangen har vi valgt å finne de beste digitale hodene i og utenfor bransjen. De skal titte litt i glasskula, og sammen med deltakerne diskutere seg frem til mulige løsninger, se på utfordringene, men først og fremst analysere mulighetene.
I panelet har vi representanter fra bransjen – fra operatørsiden, mediebyråene, fra selskaper med suksess innenfor bruken av sosiale medier, og et par deltakere som idag livnærer seg av å fortelle andre hvordan skal gjøre suksess i det evig voksende digitale universet.
Samtidig er det viktig for bransjen og debatten å ta med at den tradisjonelle markedsføringen i andre kanaler, som printmedier, fortsatt har livet foran seg. Vi vil derfor se på hvordan denne kanalbruken lar seg kombinere med og utfylle de digitale flatene.
Det kommer med andre ord til å bli en særdeles interessant og viktig debatt på Mølla i Oslo du absolutt ikke bør gå glipp av!
Av erfaring vet vi at det blir stor pågang, så her gjelder det å være tidlig ute.
Tema Lederseminar: Markedsføring i en digital verden
Tid: Torsdag 12. januar 16-18
Sted: Wallmanns, Mølla (Mølleparken 6, Oslo)
Påmelding Lederseminaret 2017 her!
Påmelding Lederseminaret og Grand Travel Award 2017 her!