Det er allerede et stort og variert tilbud av selgere på plass, og fortsatt er det noen som blir registrert i løpet av de neste dagene. For kjøpere og media er det gunstig å registrere seg så tidlig som mulig, slik at de har tilgang til å kunne studere de aktuelle selgerne som deltar, og kan finne frem til de optimale smarbeidspartnerne.
Det er bare noen måneder til TravelMatch Norway 2026…
Selv om vi fortsatt bare er i oktober, går tiden frem til januar veldig fort… Og det er mye som skal skje i løpet av disse månedene, i form av registrering, vurdering og matchmaking. For mange er TravelMatch ett av årets viktigste arrangementer. Her er det svært gode muligheter for å finne aktuelle samarbeidspartnere og få relevant informasjon om produkter og reisemål, i tillegg til å ha dialog med allerede eksisterende samarbeidspartnere. Det er få andre anledninger til å treffe så mange aktører på bare en dag, og uten å måtte forflytte seg mer enn noen meter i den samme kongressalen. Dessuten er det helt gratis for kjøpere og media å delta.
Mange spennende selgere registrert
Interessen fra selgerne har også denne gangen vært stor, og mange er for lengst registrert i databasen for arrangementet. Mange av de som har deltatt tidligere ønsker å komme tilbake, men det er også mange nye og spennende aktører. Dette gjelder nasjonale og regionale turistkontorer, flyselskaper, hotellaktører, ferge- og cruiserederier andre tilbydere av ulike reiselivstjenester, og ikke minst DMC`s fra en rekke land. Målet er å tilby et unikt spekter av tilbud og reisemål, og selv om Europa utgjør den største gruppen, blir andre kontinenter også godt representert.
Dessuten deltar flere spesielle samarbeidspartnere, som Expedia TAAP, IATA og Rate Hawk.
Latvia er «Destination of the Year”
Som vanlig, har vi et land eller en region som har en spesiell status i form av rollen som «Destination of the Year». Denne gangen er det Latvia som har denne rollen, og som stiller med en stor delegasjon av spennende deltagere, gjennomfører et lunchseminar for alle kjøpere og media, og ellers setter sitt preg på arrangementet. For enkelte er Latvia et godt innarbeidet reisemål, mens det for andre omfatter en litt mindre kjent mulighet for de reisende. Med sitt spennende og varierte produkt, og med kort reiseavstand fra Norge, bør mange finne det interessant å utforske mulighetene nærmere.
Gunstig å registrere seg tidlig
Det er også for kjøpere og media gunstig å være registrert i databasen så tidlig som mulig, siden dette gir bedre tid til å studere selgerprofiler og velge ut de man ønsker å ha dialog med. Dessuten er det som en del av registreringen mulig å melde seg på ett av eller begge de nyttige seminarene under TravelMatch 2026:
08:30 – 09:15 Frokostseminar: Frokost og overraskende reisemål med PLUS DMC!
12.45 – 13:45 Lunchseminar: Easy to Reach, Hard to Forget – Latvia.
For mer informasjon kan følgende personer kontaktes:
- Direktør Nils Norberg i RES Travel Magazine Sweden på tlf. +46-70 715 60 84
- Prosjektleder Arne Sundt-Bjerck i ASB consult på tlf. +47-91198290
- Emmelie Johansson, Sales- and Marketing Manager i Travel News på tlf- +46- 737390692

