Med ca. halvannen måned frem til selve TravelMatch 2026 arrangementet, er prosessen nå i gang for å gjøre møteavtaler. Denne prosessen foregår som en interaktiv dialog mellom kjøpere og selgere i databasen for TravelMatch, der begge parter kan sende ut møteforespørsler gjennom systemet. Samtidig må begge parter akseptere møtet før det blir lagret i deres agenda for arrangementet, slik at ingen har møter de ikke selv er interessert i og har bekreftet. Det forventes å være mer enn 2.000 forhåndsbookede møter når TravelMatch 2026 går av stabelen den 8. januar.
En interaktiv prosess for å booke møter
TravelMatch er en kombinasjon av en interaktiv plattform der alle deltagere registrerer seg online og kommuniserer digitalt, og et heldags fysisk arrangement det alle møtes ansikt til ansikt. Det meste av det forberedende arbeidet foregår i databasen, der det er mulig å sjekke hvem som deltar, hva de representerer, hvilke målgrupper de retter seg mot etc.. Når det nå også er åpnet for matchmaking, foregår også dette helt og holdent som en interaktiv prosess mellom kjøpere/media og selgere. Her kan begge parter velge ut de partneren de ønsker å ha møter med, og så sende en møteforespørsel gjennom systemet. Denne blir så besvart av den andre parten; enten akseptert eller avvist. Alle aksepterte møteavtaler inngår i agendaen for begge parter. Her fremgår det hvem man har avtale med og hvilket bord de sitter ved (legges inn senere).
Viktig mulighet for å treffe mulige samarbeidspartene
TravelMatch må kunne karakteriseres som årets viktigste arrangement for de som jobber med reiser ut av landet, og det er den desidert største B2B workshopen for utgående trafikk. Når dette arrangementet går av stabelen den 8. januar, skjer det for 15. gang, og TravelMatch er for lengst godt innarbeidet blant både internasjonale og norske aktører i reisebransjen. For kjøpere og media er det her muligheter for å velge blant over 170 ulike aktører på selgersiden, fra en lang rekke land. Og en av de store fordelene, i tillegg til at man har deres profiler tilgjengelig i databasen, er at man finner alle disse aktørene på «ett gulv», samlet i en stor sal. Det innebærer at man i løpet av en kompakt dag kan ha dialog med eksisterende kontakter, i tillegg til finne nye samarbeidspartnere og bygge nettverk generelt. Dessuten treffer du jo også en rekke norske bransjekolleger.
Forhåndsbookede møter og supplering
I tillegg til møter som er forhåndsbooket, er det selvsagt også mulig å ta møter litt mer «på sparket» med aktører som har ledig tid i sin agenda. Om det ikke er mulig innenfor rammene av de ordinære møtetidene, finnes det gode nettverksmuligheter under lunch og kaffepauser, samt på den avsluttende minglingen.
Dessuten er det et par spennende seminarer som er åpne for alle kjøpere og representanter fra media:
Frokostseminar: Frokost og overraskende reisemål med PLUS DMC!
Lunchseminar: Easy to Reach, Hard to Forget – Latvia.
Og alt dette er inkludert for kjøpere og media, uten at det koster noe.
Sjekk www.travelmatch.no eller ta kontakt på [email protected] eller tlf. 91198290 for mer informasjon.
