– Daniel Skjeldam og jeg ble enige om å gå hver vår vei, er Wrahmes korte kommentar til ”skilsmissen”.
Magnus Wrahme kom til Hurtigruten som kommersiell direktør våren 2013.
Ifølge ham var det ulikt syn på kommersiell strategi og struktur som er den direkte årsaken til at han nå ”går på land”.
– Hurtigruten har muligens behov for en annen type ledelse enn den jeg representerer, særlig når den nå skal inn i en enda mer eksplosiv fase, sier Wrahme til Travel News.
Wrahme har solid cruise-erfaring, ikke minst etter sine nærmere 14 år i Royal Caribbean Cruises Ltd. I en mellomperiode arbeidet han også som konsulent i eget selskap – Nautica Consulting International AS – inntil han ble hentet inn til Hurtigruten.
– Timingen for avskjeden med Hurtigruten var riktig. Samtidig er jeg stolt over å ha bidratt til å løfte Hurtigruten til lønnsom drift, vesentlig bedre salg og for å ha styrket merkevaren globalt, sier Wrahme.
Han ser seg nå rundt etter nye utfordringer, men har som han sier ”ingen hast”.
– Inntil videre skal jeg jobbe i Nautica, der jeg tilbyr strategisk rådgivning innen cruise og hospitality-sektoren nasjonalt og internasjonalt. I tillegg skal jeg assistere i min kones relativt nystartede reisebyrå Art of Travel, sier Wrahme.