Oslo Lufthavn Gardermoen (OSL) var i tredje kvartal i fjor den nest punktligste flyplassen når det gjelder trafikk innen Europa, melder Association of European Airlines (AEA).
Etter at det svenske flyselskapet West Air tok over Postens flyfrakt fra SAS Braathens 28. oktober i fjor, har selskapet slitt med tekniske problemer og store postmengder.
Storeier Trygve Seglem i Coast Air har leid inn den tidligere SAS-mannen Kjell Fredheim til å få orden i det tapstyngede flyselskapet.
På sin første arbeidsdag ble SAS’ nye konsernsjef Mats Janson «enig med» HR-direktøren Bernhard Rikardsen om at han skal slutte i konsernet.
Den voksende populariteten til Tsjekkias hovedstad er ikke av helt ny dato. Helt siden CSA Czeck Airlines startet ruten fra Oslo til Praha 31. mars 1998 har nemlig passasjertallet økt jevnt. I fjor var det på 78 000, og i år håper CSA på ytterligere vekst til 81 000 passasjerer.
Forhandlingene om fri flytrafikk mellom EU og USA, såkalt «open skies», har igjen møtt vanskeligheter.
SAS steg i går kraftig i verdi på børsen på grunn av rykter om at Lufthansa vil kjøpe selskapet. Spekulasjonene avvises fra begge selskapene.
SAS Braathens manglet bare 20 000 passasjerer for å nå ti millioner i 2006. Mer enn fem millioner reiste med Norwegian.