Tre av verdens største lavprisselskaper vurderer å etablere et felles flyselskap, skriver den malaysiske avisen The Star ifølge E24.no.
Bare tre måneder etter at Thailands nye hovedflyplass åpnet, kan den bli stengt for å rette opp alvorlige feil. Tidligere regjeringsmedlemmer mistenkes for å ha mottatt bestikkelser på flere hundre millioner kroner under byggingen.
Finnair fløy en million passasjerer interkontinentalt i fjor, og venter en økning på 50 prosent innen utgangen av neste år.
SAS’ spanske datterselskap Spanair kan bli tvunget til å skjære ned på antallet flygninger mellom Madrid og Barcelona, skriver den danske avisen Børsen ifølge Aftenposten.
Lufthansa planlegger å ansette 3000 personer i Tyskland i år. Flyselskapets aksje steg med 1,2 prosent etter meldingen, til det høyeste nivået siden juni 2001.
Nyheten om at de to lavprisselskapene skal inngå et globalt lavprissamarbeid med Air Asia, en sak blant annet Dagens Næringsliv brukte en helside på i går, avvises av Easyjet.
For første gang er SAS Braathens i ferd med å takke ja til betydelig markedsføringsstøtte for å starte opp en flyrute, en modell Ryanair er kjent for å benytte ofte.