Samtidig har omsetningen vokst med 25 prosent, til 19,5 milliarder kroner. Kapasiteten (ASK) økte med hele 35 prosent. Fyllingsgraden var på 81 prosent, som er opp tre prosentpoeng fra foregående år.
Totalt 24 millioner passasjerer reiste med Norwegian i 2014, som er opp 16 prosent fra 2013.
– Det er ingen grunn til å legge skjul på at 2014 har vært et svakt år for Norwegian, sier administrerende direktør Bjørn Kjos i en kommentar til resultatet.
– Samtidig ser vi flere lyspunkter ved inngangen til 2015. 2014 var preget av oppbygging av selskapet internasjonalt, ikke minst med en betydelig satsing på langdistanserutene. Vi ser at vår vekststrategi gir resultater i form av et stadig sterkere fotfeste internasjonalt.
Selv med store investerings-kostnader har Norwegian ifølge Kjos klart å redusere enhetskostnadene og fornyet flyflåten ytterligere. Snittalderen på den er nå nede i fire år.
– Vi går inn i 2015 med en god etterspørsel etter flyreiser, og får full effekt av den lave oljeprisen allerede i første kvartal, sier Kjos.
– Samtidig er det ingen tvil om at kostnadene må videre ned for å sikre selskapet konkurransekraft i et meget utfordrende marked, understreker Kjos.
For fjerde kvartal isolert ble det underliggende resultatet på samme nivå som i 2013. Underskuddet på minus 958 millioner kroner skyldes i stor grad sikring av drivstoff for 2015 og svak norsk krone. Takket være overføring av store deler av Norwegians flyflåte til datterselskapet Arctic Asset Aviation Ltd. (AAA) har imidlertid verdien av flyene økt i takt med dollaren. Dette har gitt en positiv effekt på 361 millioner kroner på egenkapitalen, som i praksis utligner valutatapet på driften i fjerde kvartal 2014.
I denne perioden alene omsatte Norwegian for 4,6 milliarder kroner, en økning på 22 prosent fra tilsvarende kvartal året før.