Med nesten 77 millioner internettbrukere – og en økning i salget av reiser på nett med 50 prosent årlig – blir Russland selskapets viktigste marked. Utvidelsen inn i Russland inngår i strategien om å fortsette å ekspandere i det internasjonale markedet.
– Målet i Russland er å innta en ledende posisjon på rekordtid, sier Travellinks administrerende direktør, Peter Carlsson.
Allerede fra starten av sikter Travellink på å ta den ledende posisjonen i Russland.
– Derfor tilbyr vi det største utvalget av reiser til den beste prisen med høy kvalitet, fortsetter Carlsson.
For å klare dette har Travellink gjort store investeringer i teknologi og personal, som skal skreddersy reiser. En ny nettside – www.dreams.com.ru – tilbyr reiser fra over 440 flyselskaper og mer enn 240 000 hoteller til om lag 40 000 destinasjoner verden rundt.
Det russiske online-markedet har et enormt potensiale. Med sine 77 millioner nettbrukere er de størst i Europa, og en av de største i BRIC-landene (Brasil, Russland, India, Kina og Sør-Afrika).
– Internettbruken i Russland ligger på omtrent 55 prosent og vokser veldig raskt. Dette er derfor en stor mulighet og spennende utfordring for oss, sier Carlsson.
Det russiske reisemarkedet omsetter for rundt 430 milliarder kroner, som er 60 prosent av reisemarkedet i hele Øst-Europa. Russlands online-marked, som vokser med 50 prosent per år, omsetter i dag for i underkant av 500 milliarder kroner.
Netthandelens utvikling har vært enorm i Russland. Andelen som handler på nett har økt med 14 prosent i 2009 til 60 prosent i 2011. Med denne veksten går Russland forbi land som Frankrike, Brasil og Sør-Korea, ifølge ”phocuswright Report for Eastern Europe 2012”.
Med lanseringen i Russland dekker eDreams ODIGEO dermed alle relevante markeder rundt om i verden. De siste to årene har selskapet vokst med 12 land. Det innebærer at eDreams ODIGEO dermed finnes på fem kontinenter.
Trending
- Peer Gynt Tours: Derfor deltar vi på TravelMatch i januar
- TAP Air Portugal innfører Premium Economy
- Oman’s wadier – unike fotturer og naturopplevelser
- November-fall for Widerøe
- Bare fem uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.
- Eivind Roald: kommersiell finjustering, teknologisk løft og tydeligere kundefokus i Norse
- Smuglansering av SAS Holidays
- Virkes reaksjoner på budsjettforliket
