Reisebyråer bruker nesten halvparten av arbeidstiden på å finne fram og håndtere ulike reisealternativer for kundene. Det blir gjort separate bestillinger for hvert forslag, hver endring og hver endelige bestilling. Det er en tidkrevende prosess, særlig for forretningsreisebyråene, ettersom mange bedrifter krever flere alternativer for hver reise. Det blir dessuten stadig dyrere, for flere og flere flyselskaper tar nå ekstra betalt for multiple bestillinger, heter det i en melding fra Amadeus.
Med Amadeus Offers kan reisebyrået enkelt opprette og lagre forslag i én og samme bestilling, og med et klikk få oppdatert informasjon om pris og tilgjengelighet når kunden har gjort sitt valg. Ettersom det er forslag reisebyrået lager, og ikke bestillinger, unngår man dessuten at flyselskapene krever betaling.
Når et tilbud er laget, kan det sendes direkte til kunden på e-post med de forslagene som reisebyrået har utarbeidet  opptil 20 i hvert tilbud. Hvert forslag inneholder en oppsummering av reisen og vilkårene, og kundene har dermed den informasjonen de trenger for å bestemme hvilket alternativ som passer best. I tillegg til e-post-kanalen kan kundene også benytte seg av Amadeus CheckMyTrip og Amadeus E-Travel Management for å kikke på forslagene, gi reisebyrået beskjed om hvilket alternativ de foretrekker, eller be om nye forslag.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 20.09.2012 klokken 09.05