Summen blir fordelt med om lag halvparten til en omfattende oppgradering av de 167 rommene ved hotellet, og ikke minst til en total oppgradering av de konferansetekniske fasilitetene i Storstuggu, melder Horecanytt.
 For Røros Hotell handler det om å møte den tøffe konkurransen som vi for tiden opplever i det norske kurs og konferansemarkedet, sier administrerende direktør på hotellet, Mikael Forselius.
 Vi skal kombinere satsingen på kurs og konferanse med finspissing av satsing på lokal mat og kultur fra Røros-regionen. Røros har et godt navn i reiselivsindustrien i Norge, og det skal vi utnytte enda bedre, fortsetter Forselius.
Han sier at interiøret i de ny oppussede rommene skal ha tydelige preg av at du befinner deg på Røros, i spenningsfeltet mellom det historiske Røros og det nye moderne, melder Forselius.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 09.12.2010 klokken 09.45