Anders Svensson er allerede igang med å skru sammen Norwegian Holidays til en spiller som skal kapre kunder fra mange av de andre aktørene i dette markedet. Flyselskapet ser rett og slett en forretningsmulighet ved å ta en posisjon som totalleverandør av feriepakker.
Svensson har allerede syv år på baken i Norwegian, hvorav fem har gått med til å utvikle selskapets lojalitetsprogram Norwegian Reward.
– Den sterke veksten i Storbritannia og Spania gjør særlig førstnevnte til et nøkkelsatsings-område, sier Svensson.
Norwegian flyr nå mer enn fire millioner briter hvert år.
– I Storbritannia er det et særlig stort potensiale for vekst for et selskap som Norwegian Holidays, mener Svensson, som imidlertid ikke vil gi noen prognoser, men sier at etableringen av gruppereiseselskapet er ”…en opptrapping i vårt arbeide med å øke verdiskapingen i selskapet”. Den viktigste prioriteringen bli i tiden som kommer å se hvordan Norwegian Holidays kan skape ”…det raskeste og enkleste bestillings-systemet” i bransjen.
Tilbudene til Norwegian Holidays blir ikke mulig å booke gjennom agenter. Selskapet kaller seg et ”online reisebyrå”, og ikke turoperatør, og skal ifølge Svensson jobbe med noen av verdens største tilbydere av hotellsenger.
Med sin base i Oslo vil Norwegian Holidays blant annet bli omfattet av den norske reisegaranti-ordningen.