Kampanjen “Ta deg tid. Opplev mer” har som mål å lokke flere norske turister til Møre og Romsdal, og de fleste annonsene blir å finne i VG.
– Vi har tro på at dette er en god strategi for å få flere nordmenn til å lekke ferieturen til vårt fylke. I år har vi enda større fokus på dette med opplevelser. Tidligere var det mye fokus på det å se vakker natur. Det skal fortsatt være viktig, men opplevelser i naturen blir vektlagt denne gang. Det er reiselivssjef Roar Harsvik i Destinasjon Kristiansund og Nordmøre som sier dette til Romsdals Budstikke.
Prosjektlederansvaret for reiselivskampanjene går på rundgang mellom de fire destinasjonsselskapene i fylket. Harsvik er hovedansvarlig for årets norgeskampanje og mener det norske markedet er viktigere enn noen gang.
– Som følge av finanskrisen har Innovasjon Norge beregnet at det i år vil komme fem prosent færre utenlandske turister til Norge. Derfor blir det i år enda viktigere å gjøre en god jobb med å friste norske turister med alt det som Møre og Romsdal har å by på. Vår hovedmålgruppe denne gang er barnefamilier og voksne på jakt etter aktivitet. Vi tenker ikke bare på langvegsfarende nordmenn, men vel så mye på personer bosatt i eget fylke sier Harsvik til avisen.