Høsten 2012 er det slutt på tre år med spesialbehandling. Da må Ryanair betale avgifter etter et statlig takstregulativ på Rygge, skriver Finansavisen.
 Hvis kostnadene går til værs, så kan det hende vi stenger. Hvis de bare stiger litt, så kan det hende at vi fjerner noen ruter, sier Ryanair-sjef Michael OÂLeary til Finansavisen.
På to år har Ryanair stasjonert fire fly på Rygge og åpnet 34 ruter derfra. Målet er at flyplassen i år skal gå med overskudd for første gang siden åpningen. Framtidsutsiktene er ikke lyse hvis det irske flyselskapet forsvinner.
Åpner for sponsing
Olav Thon, som eier 40 prosent av flyplassen, åpner for å dele regningen med Ryanair.
 Vi kan vel finne en vei ut av det. Det ville forbause meg om ikke næringslivet i regionen stiller opp for å fylle eventuell ledig kapasitet ved flyplassen, sier Thon til Finansavisen.
Det var i går uttalelsene falt. Da var begge to i Oslo for å skape blest om to nye Ryanair-ruter fra Moss til Hellas fra sommeren.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 02.02.2010 klokken 10.15