Hurtigruten ASA har i dag kontorer i Tromsø, Oslo, Kirkenes, Hamburg, Paris, Tallinn, London og Seattle i USA, og det blir Øystein Knoph ansvar å videreutvikle, styre og koordinere Hurtigrutens kommersielle PR-strategi både globalt og for det nordiske markedet.
I tillegg til strategiarbeidet skal Knoph jobbe med operativt kommunikasjonsarbeid, som mediekontakt og presseturer, og ha kontakt med lokale og internasjonale pr-byråer.
– Hurtigruten er en av Norges sterkeste og mest unike merkevarer. Samtidig som selskapet evner å ta vare på tradisjonen, klarer de å fornye seg. Jeg gleder meg til å fortelle verden historiene om den nye Hurtigruten, som satser enda kraftigere på ekte og aktive opplevelser, og som skal være verdensledende på bærekraftig turisme i polare strøk, sier Knoph, som opprinnelig kommer fra Tromsø.
Kommunikasjonsdirektør Hurtigruten, Anne Marit Bjørnflaten, er svært fornøyd med å ha fått Øystein Knoph om bord.
– Han har, med sin brede erfaring fra Tine, en forståelse for merkevare- og omdømmebygging som er svært verdifull. Hurtigruten har sterke internasjonale ambisjoner, og vi er sikre på at Øystein vil bidra sterkt til at vi kan nå de høye målene vi har satt oss, sier Bjørnflaten.