De 3,1 millioner passasjerene representerer 5,3 prosent av Lufthansas totale passasjertall, noe som gjør Norden til det fjerde største markedet for flyselskapet etter Tyskland, USA og Italia.
 Vi maktet å øke passasjertallene i alle segmenter ut fra Norge gjennom 2010, ikke bare på direkterutene til Tyskland, men enda mer på ruter til Europa og interkontinentalt, hvor passasjerene bytter fly på våre effektive knutepunkter. Spesielt Asia og Nord-Amerika viste en markant vekst for våre skandinaviske passasjerer  noe som var en viktig del av beslutningen om å sette inn Airbus A380 på de tunge rutene til New York JFK og San Francisco fra denne sommeren, sier Norge-sjef Terje Grue i Lufthansa.
Lufthansa-gruppen, som også omfatter Swiss, Austrian og Bmi, transporterte 90,2 millioner passasjerer i 2010, en vekst på 17,2 prosent
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 08.02.2010 klokken 10.05