Krohn Air-direktør Claus Krohn møtte lufthavnsjef Henning Klouman og styreleder Øyvind Andersen i Sandefjord i slutten av forrige uke. Krohn avviser klart at han kaster inn håndkledet etter at Widerøe kom på banen på tirsdag.
 På ingen måte. Det kan hende de møter konkurransemennesket Claus Krohn, sa Krohn til avisen Varden før møtet.
Les også: Widerøe tar av fra Geiteryggen.
Konklusjonen på møtet var at Krohn Air skal komme tilbake til Skien lufthavn med en konkret skisse til deres operasjoner.
 Vi har oppfordret Krohn Air til å beskrive sin løsning for engasjement i ruteflyving, sier lufthavnsjef Henning Klouman til Varden.
Ønsker mer enn bare Bergen
Klouman er glad for at Widerøe har kommet med et konkret forslag til SkienÂBergen-ruten, men er opptatt av å få på plass et mer omfattende rutetilbud.
Claus Krohn sier til Varden at de vurderer mer enn bare Bergen.
 Ja, absolutt. Vi ser på en totalløsning for rutenettet som har vært der tidligere, sier Krohn.
Dermed kan Krohn Air også komme til å fly på Stavanger og Trondheim. Widerøe har, på sin side, vært klare på at det kun er Bergen-ruten som er interessant.
Krohn Air utvider for øvrig sin rute fra Molde til Trondheim, som selskapet startet 3. februar i fjor, fra to til fire daglige avganger mandag til torsdag. På fredager vil det som før være to flyvninger, melder Hangar.no
DAT lander igjen?
Danish Air Transport (DAT) vil i løpet av en måned eller to starte flyvninger til Stavanger, melder Takeoff.dk.
 Alt er på plass. DAT vil i februar eller i mars få flere flyvninger fra Skien til Stavanger, sier selskapets kommersielle direktør Dennis Rybasch, ifølge nettstedet.
DAT og dets litauiske søsterselskap, DOT, har tidligere fløyet fra Skien. DAT flyr også på FlorøÂBergen, FlorøÂOslo og StordÂOslo. DAT eir 15 prosent av flyselskapet Vildanden.
Les også: Vildanden stopper flyvningene.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 31.01.2010 klokken 09.15