Det er i samarbeid med låsfirmaet ASSA ABLOY Hospitality at Ving har videreutviklet sin Companion App, som gjør at hotellgjestene kan åpne romdøren med sin egen smarttelefon. Denne sommeren utfører Ving en test på konsepthotellet Ocean Beach Club Kreta.
– Vi har valgt ut noen test-rom på Kreta hvor gjestene slipper å gå via resepsjonen for å vente på nøkkelkort ved ankomst til hotellet. Alt de trenger er en smarttelefon og appen, hvor den mobile nøkkelen sendes noen dager før innsjekking. Så er det bare å åpne døren og begynne ferien, forteller Jonas Carlson Almqvist, utvikler og koordinator i Ving.
Testen starten i slutten av mai, på familiehotellet Ocean Beach Club Kreta.
Vings egne konsepter, Sunwing Family Resorts, Ocean Beach Club og voksenkonseptet Sunprime Hotels er ifølge turoperatøren utviklet ut fra kundenes ønsker og behov.
– En stor og viktig del av disse konseptene er å ta bort elementer man må bruke ekstra tid på, skriver selskapet blant annet i en pressemelding.
Gjennom tjenesten Easy Travel kan hotellenes gjester begynne hjemreisen med å sjekke inn allerede på hotellet, transferbussen går direkte til flyplassen uten mellomstopp og på flyplassen går man direkte til sikkerhetskontrollen.
– Vi er helt overbeviste om at Ving tenker riktig, og vi ser globalt at interessen for mobile nøkkelløsninger øker. Mobile nøkler gir i tillegg personalet mer til å fokusere på gjestene, slik at deres ferieopplevelse blir best mulig, sier Markus Boberg, SVP Commercial Excellence, ASSA ABLOY Hospitality.
– Nøkkeltesten pågår til midten av august og etter det skal det gjøres en ny vurdering. Blir testen vellykket skal vi definitivt gjøre mer av dette, fortsetter Jonas Carlson Almqvist.
Teknikken for mobile nøkler inngår i ASSA ABLOY Hospitality Mobile Access løsning og er implementert i Vings Companion App som er tilgjengelig for både iOS och Android.