TravelMatch samler hvert år et bredt spekter av internasjonale aktører i Oslo, og arrangementet har etablert seg som en sentral møteplass for destinasjoner, leverandører og norske kjøpere som arbeider innen grupper og profesjonelt reiseliv. I forkant av neste års samlingen 8. januar har Travel News bedt Charlotte Ehde-Eliassen, kreativ leder i Vilja Reiser, om å dele sine vurderinger av hvorfor selskapet deltar, hva de ser etter av samarbeidspartnere og hvilke muligheter arrangementet gir for bransjen.
Hvorfor deltar dere som kjøper på TravelMatch i Oslo?
For å få nye kontakter og ideer til gruppereiser, samt holde kontakt med samarbeidspartnere
Hvem ønsker du helst å møte på TravelMatch i Oslo?
Hvem er ikke så viktig men at det er agenter hotellledelse med kreative og gjennomarbeidede forslag som vi kan få inspirasjon fra til nye gruppereiser for våre kunder.
Hvor mange ganger har du vært med på dette arrangementet i Oslo tidligere?
– Alle år – så da blir det vel 15. gang i 2026?
Hvorfor bør man booke møte og møte dere – hva kan dere bidra med i det norske markedet?
– Vi selger gruppereiser som passer norske kvinner. Så de som møter oss har da produkter som egner seg. Eks twin-rom, «rimelig normal» pris på enkeltrom og spennende aktiviteter.
Hvilken trend i reiselivsbransjen synes du er mest spennende akkurat nå?
– At folk boikotter USA grunnet feil politikk!
Hva håper du å få med deg hjem etter workshopen – ut over visittkort?
– Konkrete ideer og forslag til temareiser egnet for spreke, og de som vil bli det, norske damer!
Hvis du fikk invitasjon til en destinasjon – hvor ville du ønske å dra og hvorfor?
– Argentina og Brasil, tango, biff, kultur og rødvin.
Hva slags informasjon ser du mest frem til å motta under workshopen?
– Tydelig og konkret
Hvis arrangementet bare hadde én hashtag – hvilken skulle det være?
#reiseinfonorge
Hva er den største endringen du ser i hvordan folk reiser i dag sammenlignet med for fem år siden?
– At de booker mye senere
