– Vi har vært gjennom en omfattende navnendringsprosess og vi ser tydelig at budskapet når frem og at kampanjene vi har hatt det siste året har fungert veldig godt. Vi satser derfor tungt i alle kanaler også i år, sier Usman Jasrae Head of Digital Sales & Marketing i TUI.
Økt merkevarekjennskap
TUI lanserte sin mest omfattende kampanje noensinne da selskapet endret navn fra Star Tour til TUI 1. november 2016. Ett år etter navnendringen scorer merkevarekjennskapen blant de sterkeste i bransjen. TUI i Norge har gått fra én prosent uhjulpet merkevarekjennskap til mer enn 30 prosent i dag. Top of Mind har også det siste året økt med 200 prosent og ligger nå godt over de åtte prosent Star Tour oppnådde tidligere.
– Resultatene fra navnendringskampanjen vår overgikk alle forventninger. Kombinasjonen av tradisjonelle flater, nye muligheter og et godt budskap har gitt TUI veldig høy kjennskap i Norge. Resultatene bekrefter at vi har gode samarbeidspartnere og at investeringene er vel verdt det, sier Jasrae.
Årets kampanje er en videreføring av TUIs For You-budskap, der variasjonen i selskapets gjester reflekteres og reiselysten skal vekkes. Eksempler på den omfattede kampanjen er blant annet godt synlig på et av Norges travleste knytepunkt, Oslo Sentralstasjon, nå i januar.