Daglig leder av Travel Media AS Christian Lind mener reisemagasinene gjennomlever krevende tider.
 Hovedgrunnen til salget av Reiser & ferie er et tilspisset og tøffere annonsemarked enn på lenge. Det er kostbart å produsere, distribuere og trykke magasiner i dag, og skal man lykkes må man være 100 % dedikert, sier han til nettstdet Boarding.no.
Helt siden nyttår har det svirret rykter i bransjen om salget, men det var først i går både selger Lind i Travel Media og kjøperen Reiselyst bekreftet overtagelsen. De forteller at magasinet Reiser & ferie vil gå inn og at abonnementsbasen blir overtatt av Reiselyst.
 Vi har en ganske lik lesergruppe som Reiser & ferie, og en sammenslåing av abonnementsbasene er derfor ikke så unaturlig. Dette gjør at vi kan øke magasintykkelsen, ta med noen fine elementer fra Reiser & ferie, og derved gi både deres tidligere lesere og våre egne lesere et langt bedre magasin, sier redaktør i Magasinet Reiselyst, Torild Moland til Boarding.
Hun håper nå at magasinet vil matche lesertallene til sin hovedkonkurrent Vagabond.
Magasinet Reiselyst kom på markedet under navnet ZINE travel i mai 2006, og hadde ved siste TNS Gallup-undersøkelse lesertall på 44 000. Reiser & ferie hadde 48 000, og Vagabond hadde 78 000.