-Vi ser at vi må ta noen grep for å konkurrere om turistene fremover. Med vår nye virale kampanje skal vi prøve å stikke oss frem som land og konkurrere om oppmerksomheten og turistene i året som kommer. Derfor forsøker vi å engasjere folk i inn- og utland til å bli med og lage verdens lengste skrik, sier Per-Arne Tuftin til Innovasjon Norges egne nettsider.
I løpet av fjoråret fikk den verdenskjente norske kunstneren ekstrem oppmerksomhet, særlig etter at auksjonshuset Sotheby’s i New York solgte Petter Olsens “Skrik”-versjon for mer enn 615 millioner kroner.
 Vi ønsker å vise verden hvordan opplevelsene i Norge får en til å skrike av både glede, spenning og overraskelse. På slutten av filmen oppfordrer vi publikum selv til å bidra med korte videosnutter av egne skrik. Skrikene klippes løpende sammen og skal utgjøre verdens lengste skrik til slutt, forklarer reiselivsdirektøren.
Nå oppfordrer reiselivsdirektøren til en nasjonal dugnad for at flest mulig skal spre filmen og være med på å lage verdens lengste skrik.
-Vi håper filmen vil spre seg raskt og at mange vil engasjere seg i kampanjen. Vi ønsker bokstavelig talt å se reiselivsnæringen skrike. Vi ønsker å se hva en slik nasjonal dugnad både fra reiselivet og nordmenn ellers kan utrette. Kan vi sette Norge på kartet og få verden til å skrike?, spør Tuftin.
At kampanjen blir lansert i forbindelse med åpningen av Munch året 2013, og at filmen spiller på moderne ÂskrikÂ-opplevelser i Norge, tror reiselivsdirektøren vil skaffe ekstra oppmerksomhet i utlandet.
-Munch er en av våre mest kjente merkevarer, jeg tror det viktig å bruke slike kjente elementer i markedsføringen av Norge, sier han.