Mediene har ikke levnet distrikthotellene stor sjanse de siste årene, og både aviser og magasiner har vært fulle av negative nyheter om Distrikts-Norge. Classic Norway går stikk motsatt retning av kjedehotellene, og satser tungt på å finne perler i distriktene. Selskapet satser nå eksklusivt, og har til sammen 21 hoteller. 12 er direkte eid av Classic Norway, mens 9 er innlemmet gjennom franchiseavtaler og samarbeidsavtaler.
 Nå blir vi landsdekkende. Vi kjøper slett ikke på billigsalg. Men jeg legger ikke skjul på at noen sliter. Tiden er inne til å gjøre gode handler og bygge seg opp, sier gründeren Erik Berg til NRK.
Investeringene nå kommer blant annet som følge av et fremgangsrikt år for det allerede eksisterende Classic Norway på Nordvestlandet.
 For første gang i historien tjener vi penger. Vi får et overskudd på 3 millioner kroner. 2012 var et godt år for Classic Norway på Nordvestlandet, sier investor Erik Berg til NRK.
I oppkjøpene har Erik Berg med seg Oskar Dag Sylte og Stein Erik Hagen. Knut Kloster, den tidligere eieren av Det virkelig gode liv, blir også med videre. Det Molde-baserte familieselskapet Berg Invest AS eier nå 75 prosent av selskapet mens Knut Kloster eier 25 prosent. Omsetningen blir på over 300 millioner kroner.
– Jeg tror det er fullt mulig å tjene penger på distrikthoteller. Vi investert nærmere 640 millioner kroner de siste syv årene på dette, og har hatt en fin vekst. Vi vet det er andre investorer som er interessert i selskapet, og vi stopper ikke her, sier Berg til Dagens Næringsliv.
Han mener at med de nye investorer på laget og oppkjøp av fire til fem hoteller årlig, så kan selskapet passere milliarden i omsetning i 2018.
Fra nyttår har Classic Norway tre kjerneområder. Dette er Oslo og de nærliggende områdene, det er Nordvestlandet og Nordland med Lofoten.