Apollo innfører et nytt evalueringssystem tilknyttet sine hoteller. Reisesøkende nordmenn kan nå henvende seg til tidligere gjester når de lurer på noe. Den nye tjenesten heter ”Spør en gjest” og er tilgjengelig på turoperatørens nettsider. I tillegg til tilgang på gjestenes vurdering og Trip Advisor-anmeldelser, betyr det at besøkende kan kontakte tidligere gjester.
– Folk som skal ut på ferie er gjerne opptatt av detaljer. Ved å spørre en tidligere gjest, kan de få svar på helt konkrete ting som de kanskje ikke finner svar på andre steder, sier Helen Begby, kommunikasjonssjef i Apollo.
Med ”Spør en gjest”, kan reisende nemlig stille spørsmål til andre som har bodd på hotellet de skal reise til. Over halvparten av de som har reist med Apollo den siste tiden har sagt ja til å la seg kontakte. For å hjelpe andre reisende, blir alle spørsmål og svar publisert på nettsiden.
– Vi håper tjenesten gjør at det føles ekstra trygt å reise med Apollo. Nå kan de som lurer på noe spørre en tredjepart som har vært der og opplevd stedet, samtidig som gjestenes evalueringer gir oss nyttig informasjon fremover. Kundemedvirkning er alltid avgjørende for hvordan vi utvikler tjenestene våre videre, forteller Begby.
I kåringen Costumer Coice Awards gir Apollo utmerkelser til de hotellene som har fått best tilbakemeldinger av reiseselskapets egne kunder. Utmerkelsen er delt opp i gull, sølv og bronse. Reisende kan se vinnerne på Apollo sine nettsider, og eventuelt velge hotell deretter.