Selv om det bare er testversjonen av appen som er klar, er lanseringen av SAS-appen som gjør det mulig å bestille flybilletter på mobiltelefonen rett rundt hjørnet.
– Vi er glade for endelig å lansere vår etterlengtede mobilapp som vi vet våre kunder har ventet på. Dette er et viktig skritt for SAS der vi nå møter våre kunder på de plattformene og i de kanalene som allerede er godt etablert og som fortsatt er i kraftig vekst, sier konserndirektør for salg og markedsføring i SAS, nordmannen Eivind Roald til Aftenposten.
Han sier at appen ligger ute i en testrversjon nå både for iPhone og Android, men at den endelige versjonen blir lagt ut om kort tid.
– Appen er viktig for å gjøre reisen enkle for passasjerene med mange funksjoner som bestilling av billetter, innsjekk og setevalg, boardingpass og tilgang til Eurobonus profil. Allerede etter et døgn ute ligger den nå på topplister i nedlasting på mobil, sier Roald.
Mens de store internasjonale flyselskapene for lengst har lansert sine apper som gjør det mulig å bestille flybilletter på mobiltelefonen, har verken Norwegian eller SAS klart å levere denne servicen overfor sine reisende. Selv om Norwegian for en stund tilbake lanserte en applikasjon for iPhone og android-telefoner, var det ikke mulig å se tilbud og å bestille billetter gjennom denne.
– Vi jobber med å utvide funksjonaliteten på vår applikasjon og bestillingsmulighet er definitivt en av de tingene vi ser på. Tilbakemeldinger fra våre reisende går på at den er enkel å bruke og at den er en nyttig følgesvenn på tur. Opp mot 5000 benytter seg av appen hver eneste dag, sier informasjonssjef i Norwegian, Lasse Sandaker-Nielsen, til Aftenposten.